איך נגיע לייעוד?


טיול חנוכה

כמו שבטח כולכם כבר יודעים, הועידה השמינית עסקה בייעוד התנועה. למרות שלא יצאנו מהועידה כשייעוד התנועה הסופי בידנו, יצאנו ממנה עם הרבה תובנות ומסקנות. אך מה הוא בעצם ייעוד ולמה כל כך חשוב שלתנועה יהיה אחד כזה?

ההגדרה המילונית של ייעוד (מילון אבן שושן) אומרת כך:


יִיעוּד, יִעוּד-

[if !supportLists]· [endif]קביעה, מינוי, בייחוד בענייני אישות.

[if !supportLists]· [endif]הבטחה.

[if !supportLists]· [endif]תעודה, תפקיד, שליחות.

[if !supportLists]· [endif]הכוונה, זימון, עריכה.


ישנן מספר הגדרות לייעוד. כל הגדרה מדגישה דברים שונים הקשורים בייעוד. כדי להקל עלנו ולהבהיר את הנושא, אגדיר ייעוד בדרך הבאה: ייעוד הוא המשימה שלנו בעולם הזה בתוך מארג המשימות הכללי. כשאדם שואל את עצמו מה הייעוד שלו, הוא בעצם שואל את עצמו מה התפקיד שלו בעולם, מהי התכלית שלו.


יש שאומרים כי אדם ללא ייעוד או תכלית בחייו עלול ללכת לאיבוד בדרכו ולהגיע למקומות חשוכים אליהם לא ציפה להגיע. אם נייחס את האמירה הזו לתנועה, היא בעצם אומרת שבתנועה ללא ייעוד כל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון וכולנו נתפזר למקומות שונים. סביר להניח שכך לא נצליח להעביר את מה שיש לנו להגיד - הרי כוחנו נמצא בהיותנו קבוצה מלוכדת הפועלת למען מטרה משותפת, לא כך?


אך האם אני מסכימה עם כל מה שכתוב בטיוטה או אפילו מבינה אותו? התשובה היא ברורה... לא. ישנם הרבה דברים שאנחנו כתנועה עדיין לא הגדרנו, וגם איפה אנחנו נמצאים ביחס לדברים הללו. מהי חברת המופת אליה אנו שואפים להגיע? מה אומר בכלל רעיון הקיבוץ? מהי יהדות בעינינו? האם אנחנו באמת נמרוד אל מול כל עוול?


אני בטוחה שכולנו העלנו את השאלות האלו במהלך הועידה, בין אם זה בחוגים, בחברותות, או אפילו בהפסקות עם חברים. את התשובות לכל השאלות הללו נוכל לקבל אך ורק אם נמשיך ללמוד על אותן הסוגיות, לדבר עליהן ולהגדיר יחד מה הן אומרות לגבינו ואיפה אנחנו עומדים. אני מאמינה שרק כך נוכל להגיע ליעוד התנועה הסופי, שלפיו נפעל ואליו נשאף להגיע בשנים הבאות תוך עבודה משותפת, למידה ושיח.


5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

נגעים ראשונים של אלצהיימר

אלצהיימר. מחלה שפוגעת באנשים, בעיקר מבוגרים. היא פוגעת בעצבים במוח וגורמת לשכחה. איבוד הזיכרון מביא לאיבוד ההיסטוריה של האדם החולה, וההיסטוריה, הזיכרונות מכל חייו, הם חלק עצום מאישיותו. חולה אלצהיימ

מגדלור באפלה

הארבעה עשר באוגוסט. מאז הועידה עבר כבר חודש. אמצע הקיץ. המחנות בפגרה ושכבת בראשית מנהלת דיון סוער על ייעוד התנועה. כן, הדרכה היא המרכז וייתכן כי היא לא צריכה להיות, וכמה התנועה יהודית וכמה ברכה או רוח